شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

نیروهای مورد نیاز در ساختار تیم محتوا چه کسانی هستند؟

۹۴ بازديد

وظایف اصلی مدیر تیم محتوا

مدیر تیم محتوا

 

وظیفه اصلی این شخص، تعیین اولویت‌ها و مشخص کردن استراتژی بازاریابی محتوا است. علاوه بر این، مدیر محتوا باید از انجام وظایف سایر اعضای تیم محتوا اطمینان حاصل کند. تمامی محتواها پیش از انتشار، باید توسط مدیر محتوا تایید شوند. مسئولیت برنامه‌ریزی و ایجاد تقویم سردبیری محتوا نیز بر عهده مدیر بازاریابی محتوا است. این شخص باید استراتژی بازاریابی محتوا را به گونه‌ای مشخص کند که محتواها با اهداف کسب‌وکار هم‌راستا باشند. مدیر محتوا باید برای تعیین استراتژی محتوا، تمامی تحقیقات مورد نیاز قبل از ایجاد محتوا، مانند ایجاد پرسونای مخاطب را انجام دهد.

 

ویراستار محتوا کیست؟

ویراستار تیم محتوا

 

بهترین نویسندگان محتوا هم نمی‌توانند کاری که خود نوشته‌اند را ویرایش کنند. بنابراین، حضور یک ویراستار می‌تواند کیفیت محتواهای شما را افزایش دهد. در واقع، کسی که وظیفه ویراستاری محتوا را بر عهده می‌گرد، تضمین‌کننده کیفیت و یکپارچگی محتوا است. ویراستار، باید علاوه بر کنترل محتوا از نظر املا، دستور زبان و اصول نگارشی، یکپارچگی، خوانایی و میزان اعتبار متن را کنترل کند و مطمئن شود که پیام و مفهوم محتوا و همچنین، پیام برند به درستی به خواننده منتقل می‌شود. علاوه بر این، ویراستار باید مسئولیت‌هایی نظیر انجام سئو، مدیریت بلاگ، انتشار و تبلیغ محتوا را نیز انجام دهد.

استخدام ویراستار محتوا

ویراستاری محتوا امری ضروری است و برای بهبود کیفیت محتوا در هر نوشته ای انجام شود اما در صورتی که برای استخدام ویراستار با محدودیت مالی یا هر مورد دیگری روبرو هستید، مسئولیت‌های ویراستاری را بر عهده مدیر محتوا بگذارید.

 

نویسنده محتوا و وظیفه اصلی آن

نویسنده محتوا

یکی از اعضای تیم محتوا، نویسنده محتوا است که در واقع، محتواهای مختلفی، نظیر پست‌های بلاگ، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، ایبوک، مقالات و … را خلق می‌کند. درباره ویژگی‌های یک نویسنده خوب، به طور مفصل در جلسه ۷ بلوک بازاریابی محتوا صحبت کرده‌ایم. به طور کلی، یک نویسنده خوب باید خلاق و اهل مطالعه باشد، دارای مهارت‌های نویسندگی، ارتباطی و مشارکت بالا، مهارت‌های پژوهش و … باشد. وظیفه اصلی یک نویسنده خوب، انتقال مفهوم محتوا به مخاطب و تاثیرگذاری بر مخاطب با استفاده از تکنیک داستان‌سرایی است.

۵ سوال مهم که باید از نویسنده محتوا در مصاحبه استخدامی پرسیده شود:

  • سطح مهارت‌های نویسندگی خود را چگونه می‌بینید؟
  • یک منبع معتبر برای نوشتن محتوا، چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • چه ایده‌ها و نظراتی برای بلاگ ما دارید؟
  • چقدر درباره سئو یا شبکه‌های اجتماعی اطلاعات دارید؟
  • روابط اجتماعی شما در محل کار چگونه است؟

 

چگونه تیم محتوا تشکیل دهیم؟

شاید اولین سوالی که درباره تشکیل تیم محتوا در ذهن شما ایجاد می‌شود، این است که «در تیم محتوا به چه کسی نیاز دارم؟»پاسخ این سوال، یک جواب واحد ندارد و برای هر کسب‌وکاری متفاوت است. پیش از پاسخ به این سوال و پیدا کردن افراد مناسب برای تیم محتوای خود، باید سطح کسب‌وکار و اندازه شرکت مشخص شود. زیرا همه شرکت‌ها نمی‌توانند ساختار تیم محتوایی یکسانی داشته باشند، بلکه ساختار مناسب برای هر شرکتی به نوع کسب‌وکار، اندازه و سطح فعالیت آن شرکت بستگی دارد. در این جلسه، موفق‌ترین ساختارهای تیم محتوا در سه نوع کسب‌وکار زیر توضیح داده می‌شوند:

۱- شرکت‌های استارتاپی/شرکت‌های کوچک

۲- شرکت‌های متوسط

۳- شرکت‌های بزرگ

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.