پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

ویدئو مارکتینگ

مهارت های دیچیتال مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ

۵۷ بازديد

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی چیست؟

ویدئو مارکتینگ تعریف پیچیده‌ای ندارد و همان‌طور که از نام آن مشخص است، به استفاده از ویدئو برای تبلیغ یا بازاریابی برند و معرفی محصولات یا خدمات ویدئو مارکتینگ می‌گویند. اگر ارزش یک عکس، به‌اندازه هزار کلمه باشد، کارشناسان ارزش یک دقیقه ویدئو برای معرفی محصولات و خدمات را برابر ۱٫۸ میلیون کلمه ارزیابی کرده‌اند. این روش باعث سهولت در تفهیم،برندسازی موفق، افزایش تأثیرگذاری بر مخاطب و افزایش بازگشت سرمایه می‌شود. طبق گزارش‌های Syndcast، ۷۴% از ترافیک اینترنت در سال ۲۰۱۷ صرف ویدئوها می‌شود. این‌ها در کنار هزاران آمار دیگر، ما را به این نتیجه می‌رساند که همه کسب‌وکارها اعم از کوچک و بزرگ باید از استراتژی ویدئو مارکتینگ استفاده کنند.

ویدئو مارکتینگ در موارد زیادی مانند ارتباط با مشتری، تبلیغ برند، محصولات و خدمات، رسانه آموزشی و ارائه محتویات سرگرم‌کننده و … استفاده می‌شود. حدود ۷۸% از مردم در طول هفته و ۵۵% در طول روز ویدئوهای آنلاین تماشا می‌کنند؛ بنابراین درصورتی‌که از این استراتژی تبلیغاتی در کسب‌وکارتان استفاده نکنید، بخش بزرگی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد. اگر هنوز در مورد لزوم وجود ویدئو برای کسب‌وکار خود قانع نشده‌اید در کانال تلگرام   هشتگ #video_marketing را دنبال کنید.

ویدئو مارکتینگ چگونه عمل می‌کند؟

چگونگی عملکرد ویدئو مارکتینگ در ظاهر ساده است و روند آن به این شکل است که ویدئویی به‌منظور تبلیغ محصولات یا خدمات شرکت، افزایش فروش، افزایش آگاهی‎بخشی در مورد برند و محصولات یا به‌منظور تعامل بیشتر با مشتری تولید و در رسانه‌های مرتبط پخش می‌شود. درحالی‌که در عمل این فرایند کمی پیچیده‌تر است و همانند سایر روش‌های بازاریابی به دنبال (track) کردن تعاملات مشتریان و نظارت بر معیارهای مختلف نیاز دارد.

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) ها برای ویدئو مارکتینگ

برای بررسی میزان موفقیت کمپین ویدئوها، نیاز به دنبال کردن (track) برخی فاکتورها است. شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) مختلفی برای ویدئو مارکتینگ مطرح شده است که از جمله مهم‌ترین و مناسب‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد بازدید: رایج‌ترین راه قضاوت درباره موفقیت یک کمپین ویدئویی، تعداد بازدید آن است، اما با این وجود، میزان بازدید یک ویدئو به تنهایی مشخص‌کننده موفقیت یک ویدئو نیست. به عنوان مثال، تعداد بازدید ویدئوها در تلگرام، میزان توجه کابران را نشان نمی‌دهد؛ زیرا ممکن است کاربر تنها چند ثانیه اول ویدئو را تماشا کرده باشد. بنابراین قضاوت بر اساس تعداد بازدید، معیار مناسبی نیست.
  • نرخ تماشای کامل ویدئو (Completion Rate) ؛ این عدد در واقع تعداد بازدیدهای کامل ویدئو توسط مخاطبان را نشان می‌دهد. در صورتی که مخاطب ویدئو را تا انتها تماشا کرده باشد، می‌توان نتیجه گرفت که درگیری مخاطب با ویدئو زیاد بوده است.
  • زمان تماشای ویدئو؛ هرچه زمان تماشای یک ویدئو توسط مخاطبان بیشتر باشد، نشان‌دهنده توجه بیشتر به او به ویدئو است.
  • نرخ کلیک؛ در صورت قرار دادن یک CTA واضح و مشخص در پایاین ویدئو، می‌توان نرخ کلیک ویدئو را به راحتی بدست آورد. هرچه این نرخ بالاتر باشد، نشان‌دهنده موفقیت بیشتر کمپین است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.